zaterdag 21 mei 2016

Wedstrijdverslag Avondwedstrijd ARV Achilles 2016

Op vrijdag de 13e stond er een avondwedstrijd bij Achilles op het programma. Jeroen, Elke en Bart liepen de 800 meter. Jeroen en Bart kwamen uit in de eerste serie, Elke in de tweede serie. Op de 3000 meter kwamen Marco, Corina, Dennis en ik in actie. Dennis en ik liepen in de eerste serie, Marco en Corina in de tweede serie. Voor Marco, Corina en Dennis zou het hoe dan ook een PR worden, aangezien ze deze afstand voor het eerst liepen.

Nadat de serie van Elke was afgelopen mochten Dennis en ik in actie komen in de eerste serie van de 3000 meter. Om half negen klonk het startschot voor de 14 atleten in de eerste serie. Ik had me gelijk gefocust op Toon Heeren, want die zou hazen op de tijd die ik uiteindelijk wilde lopen, namelijk 10 minuten. Ik kwam in een groep terecht met Mark Kamphuis, Paddy Herijgers en Dennis. We kwamen na 200 meter door in een tijd van 39 seconden, dat was mooi op schema. Na 600 meter kwamen we door op 2:00, ook dit was nog mooi op schema. Daarna begon het verval en kwamen we na een kilometer door in 3:23. Ik dacht dat Toon dat nog recht zou trekken, maar na 1400 meter kwamen we door in 4:47. De bedoeling was om door te komen in 4:40, dat was voor mij het moment om ervoor te gaan en te versnellen. Ik ging in vlot tempo richting Kees Lazeroms, daardoor had ik een snelle ronde gelopen en kwam ik door in 6:05 op 1800 meter. Na 500 meter versnellen had ik het gat met Kees gedicht. Ik liep er 20 meter achter, maar het ging niet snel genoeg voor mij en dat was de reden dat ik weer verder op jacht ging. De tweede persoon die ik wilde inrekenen was Marjon van der Wansem. Toen ik na 2200 meter doorkwam in een tijd van 7:25 was ik bij Marjon gekomen. Ik had een heel groot gat in 800 meter gedicht. Na die 800 meter was ik kapot en was ik niet meer in staat om nog verder te versnellen. De laatste 800 meter beloofde dus weer eens een mooie strijd te worden met Marjon. We wisselden elkaar goed af en hielden elkaar daardoor goed uit de wind. Na 2600 meter kwamen we door in 8:45 en besefte ik dat we wel een hele snelle ronde moesten lopen om nog onder de 10 minuten te duiken. De laatste 400 meter zou een strijd tegen de klok en een strijd tegen Marjon worden. Toen Mitchell op 200 meter van de finish riep dat Marjon van mij kon winnen begon ze te sprinten. Ik ging daardoor ook sprinten. Ik wist nog dat ze mij in Roosendaal op de 1500 meter had verslagen met een verschil van 0,09 seconden. Ik wilde dat hoe dan ook voorkomen. Op 100 meter van de finish kwam ik naast Marjon en liepen we zij aan zij. Ik moest heel veel moeite doen om er voorbij te komen, maar op 50 meter van de finish was ik er eindelijk voorbij. Toen ik op een goede 15 meter van de finish de klok van 9:59 op 10:00 zag springen wist ik dat het net niet zou worden en uiteindelijk finishte ik in 10:02,74. Het scheelde maar 2,75 seconden met mijn doel. Ik had wel weer van Marjon gewonnen, na de 6 seconden bij de kruikenloop op de 5 km, was het verschil nu 0,75 seconden in mijn voordeel. Ik heb aan Marjon een geduchte tegenstander voor in de wedstrijden. Het is leuk dat we zo aan elkaar gewaagd zijn. Ook was ik voor het eerst voor Kees geƫindigd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten