zondag 3 januari 2016

Wedstrijdverslag Kerstcross Sprundel 2015 door Thijs Staps

Wedstrijdverslag Kerstcross Sprundel 2015 door Thijs Staps

Op zaterdag 26 december stond de Kerstcross in Spundel weer op de agenda. Voor een kerstdag waren het tropische temperaturen, namelijk 13 graden en zon. Om half elf stond Ad bij mij voor de deur en gingen we net als vorig jaar op de fiets naar Sprundel. Ik deed mee met de korte cross, dat zijn twee rondjes van 1600 meter, dus in totaal 3200 meter. Ook Elke, Jeroen en Frank liepen de korte cross.

Om tien voor twaalf was de start en waren we vertrokken. Ik kwam als eerste door in de eerste bocht, omdat ik te snel vertrokken was. Gelijk daarna ben ik achter Jeroen gaan lopen, die op zijn beurt weer achter Mark Buiks liep. Al binnen 400 meter moestik Jeroen laten gaan en ben ik op eigen tempo verder gegaan. Ik kwam na de eerste kilometer door in 3:28, dat was veel te snel. Op het einde van de eerste ronde kwam Frank mij voorbij en ben ik achter hem gaan lopen. We kwamen door in 6:02 na de eerste ronde. Bij de tweede kilometer zaten we op 7:24, dus deze kilometer was voor mij in 3:56. Ik kon ongeveer een halve ronde net achter Frank blijven tot we bij de 180 graden bocht aankwamen van het zandpad naar het gras. Hier gleed ik weg, maar kon ik gelukkig nog net overeind blijven. Daardoor had Frank ongeveer 5 meter te pakken op mij en werd het gat alleen nog maar groter. Toen ik op het gras liep zag ik Paddy aan de andere kant lopen en wist dat ik moest proberen om voor haar te blijven. Op het open gras kon ik Frank goed in het vizier houden. Ook in het bos kon ik hem regelmatig voor mij uit zien lopen. Ik zag wel dat het gat groter en groter werd en met Paddy kleiner en kleiner. Ik kwam de derde kilometer door in 11:37, dus was de kilometer in 4:13 gegaan. Het piepje van mijn horloge bij de drie kilometer was voor mij het teken om voluit te gaan sprinten, aangezien ik in mijn laatste 200 meter zat. Er kwam eigenlijk niet echt een sprint uit, alleen een kleine versnelling. Ik kwam uiteindelijk als 8e binnen in een tijd van 12:19,5. Ik zat uiteindelijk 8,9 seconden achter Frank die 7e werd en 10,1 seconden voor Paddy. Jeroen werd vierde in een tijd van 11:45,3 en Elke werd eerste in een tijd van 13:19,5.

Al met al ben ik tevreden over mijn eerste korte cross bij de kerstcross in Sprundel, alleen jammer van de snelle start. Het was een mooie afsluiter van een succesvol jaar waarin ik maar liefst 6 keer een PR liep, 1 keer op de 3000 meter, 2 keer op de 1500 meter en 3 keer op de 5 km. Ik ga vol vertrouwen naar 2016 in de hoop op nog veel meer PR’s, maar eerst nog crossen, met op 10 januari de Achillescross.

Dan wil ik Ad weer bedanken voor het mooie fotoverslag op onze blog en Rien en Rini voor de support.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten