vrijdag 9 oktober 2015

Wedstrijdverslag clubkampioenschappen door Thijs Staps

In aanloop naar de clubkampioenschappen had Ad gezegd dat ik niet met horloge mocht lopen, dus toen ik thuis vertrok heb ik netjes mijn horloge laten liggen. Eenmaal aangekomen bij de Menmoerhoeve zag ik dat ik in team 3 zat bij Ilse Janssen en trainer Ad Vissers. Ik was in ons team loper C, dat wilde zeggen dat ik de laatste loper was. Eerst vertrokken de lopers met een A, vervolgens was het de beurt aan de lopers met een B, waaronder trainer Ad Vissers en tot slot mochten de lopers met een C.

Toen alle lopers van B binnen waren klonk voor ons het startschot en ik ging gelijk achter Jeroen aan. De eerste kilometer ging best goed achter Jeroen, maar daarna werd het steeds moeilijker om bij hem te blijven en uiteindelijk moest ik Jeroen laten gaan op de Kwekerijweg. Op de Kwekerijweg wilde het gat nog niet groot worden en zat ik na het tweede kilometerpunt toch nog vrij dicht bij Jeroen. Ik denk dat het een seconde of 5 tot 10 zal zijn geweest dat ik na twee kilometer achter Jeroen zat. Vervolgens gingen we de Pannenhoef in, het bos waar we om de twee weken op zaterdagochtend trainen. In het Pannenhoef liepen we het rondje rond de Padvindersven. Hier werd het gat tussen Jeroen en mij groter en groter, maar ondanks dat zag ik hem nog steeds voor me lopen. Toen ik het bos uitging kwam ik weer op het fietspad bij de Zundertseweg. Al snel zag ik het vier kilometerpunt staan, het teken dat ik nog maar 600 meter hoefde af te leggen, aangezien het parcours geen 5 maar 4,6 km is. Ik zag Jeroen weer nadat ik hem op het laatste gedeelte in het bos niet meer had gezien. Het was nog ongeveer 200 tot 250 meter voordat ik bij de finish was dat ik Jeroen de Menmoerhoeve op zag lopen. Ik kwam aan bij de Menmoerhoeve en zag dat de klok net de 17 minuten was gepasseerd. Ik kwam aan in een tijd van 17:08, omgerekend naar 5 kilometer zou dat ongeveer 18:40 zijn. Het heeft dus gewerkt om zonder horloge te lopen, want mijn PR op de 5 kilometer was 18:55. Deze tijd had ik ook opgegeven als verwachte eindtijd, dus had ik in 17:24 moeten finishen, 16 seconden verschil. Ik zat uiteindelijk 48 seconden achter Jeroen, die 16:20 liep. De eerste na mij was Hans die binnenkwam in 20:14, een verschil van 3:06. Ons team is uiteindelijk 10e geworden, want het ging erom om zo dicht mogelijk bij je verwachte eindtijd te zitten. En ja, als er al eentje een groot verschil heeft met zijn eindtijd eindig je toch ver van achter met je drietal, bij ons was het Ad die veel te snel liep. Hij liep maar liefst 2:03 te snel.

Na het lopen was het tijd voor een gezellige barbecue met z’n allen. Hierbij werden er prijzen uitgedeeld. De mooiste prijs was toch de pechprijs die naar Ron ging. Ron had namelijk een bodeminspectie gedaan in het Pannenhoef en kreeg daardoor sneeuwijzers.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten