vrijdag 9 oktober 2015

Wedstrijdverslag Amgen Singelloop Breda door Thijs Staps

Het was zondagochtend 4 oktober en om acht uur ging de wekker na een goede nachtrust. Ik stapte met een goed gevoel uit bed, want ik verwachte vandaag een PR, aangezien ik tijdens de clubkampioenschappen op een schema van 18:40 had gelopen en deze voor de helft onverhard was met de Kwekerijweg en de Pannenhoef. Om kwart over negen stond ik samen met Jeroen en Frank bij Ad en vertrokken we op weg naar Breda. De weersomstandigheden waren perfect. Ook vandaag had ik mijn horloge weer thuis laten liggen.

Na het inlopen was het dan eindelijk zover en konden we ons startvak in, namelijk startvak 1. We konden goed vooraan staan. Het was wel vervelend dat er allemaal kleine kinderen nog voor ons stonden, die nooit zo hard kunnen lopen als ons. Ik stond bijvoorbeeld achter een klein meisje. Om elf uur was het dan eindelijk zover en konden we starten. Ik ging gelijk achter Frank aan, maar binnen 500 meter liet ik Frank maar lopen, want het ging te snel. Op een gegeven moment kwam Lars Larosmij voorbij gelopen en samen liepen we langs het eerste kilometerpunt. Ik kon Lars daarna nog een klein stukje bijhouden, maar ook hij ging te snel. Vervolgens kwamen er nog meer lopers van achter mij voorbij. Elke keer als er iemand mij voorbij kwam bleef ik er even bij lopen en vervolgens werd het uiteindelijk toch te veel. Ik zag al dat de mannen die mij inhaalden allemaal lopers waren die onder de 18 minuten konden lopen. Geen schande dus dat ik terugviel na een te snelle eerste 500 meter. Gelukkig bleef ik de mannen die mij inhaalden allemaal in het zicht houden en werd het gat maar langzamerhand groter. Toen ik bij de Nieuwe Prinsenkade kwam hoefde ik nog iets meer dan een kilometer en kwam Mark Voermans mij voorbij gelopen. Hij gaf een teken dat ik hem moest volgen en samen gingen we de laatste kilometer in. Toen we net in de laatste kilometer zaten kwam Ad van Beek er ook bij. We liepen met z’ndrieën verder en liepen met nog 300 meter te gaan de Halstraat in op naar de Grote Markt. Ad en Mark versnelden en bij die versnelling moest ik even passen. Ik zag met nog 50 meter te gaan de klok en zag dat die net op 18:20 sprong. Ik ging nog net iets harder sprinten dan dat ik al deed. Uiteindelijk kwam uit op 18:28. Yes, weer een PR! Het was een verbetering van 27 seconden. Het afgelopen jaar heb ik mijn PR nu zelfs met 1:13 verbeterd! Ik werd uiteindelijk 28e!

Jeroen deed het ook prima en kwam uit in een tijd van 17:24 en werd 15e. Ook Frank deed het goed en liep een tijd van 17:47 en werd 21e. Ad van beek finishte drie seconden voor mij in 18:25 en werd 27e. We mogen als Roadrunners dik tevreden zijn met vier man onder de 18:30 en bij de eerste 30 bij de Singelloop in een enorm groot deelnemersveld. Al met al een geslaagde Singelloop, nu op naar letterlijk een thuiswedstrijd, namelijk de Marathon Brabant in Etten-Leur op 25 oktober, waar ik weer de 5 km zal lopen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten