maandag 9 maart 2015

CPC-loop Den Haag 2015 Door Birgit Voorn

Om 11 uur samen met trainer Ad in de trein naar Den Haag. We hadden allebei het gevoel dat er iets moois in de lucht hing. Immers, in Schoorl liep ik onverwachts plots de halve marathon in 1.29’45”, terwijl er behoorlijk wat wind stond. Nu, 4 weken later, had ik weer heel wat meer kilometers in de benen en de omstandigheden leken goed.

Tijdens het inlopen voelde ik me sterk, het enige dilemma voor me was, of het wel verstandig zou zijn nu voluit te lopen, omdat ik toch wel wat achillespeesklachten had en het hoofddoel pas over 5 weken is: het NK marathon Rotterdam.

Uiteindelijk besloten om rustig te starten en afhankelijk van hoe het voelde wel of niet te versnellen. Ook i.v.m. de verwachte tegenwind in het eerste gedeelte leek het mij wijs om in een groep te blijven lopen het eerste deel. Toevallig belandde ik in een erg grote groep met pacer op 1.30. Dit was op zich prima, al liep de groep wel erg dicht op elkaar met een bijna struikelpartij tot gevolg, omdat er iemand achter op mijn hiel trapte. Na ruim 7 km draaiden we in noordelijke richting en besloot ik weg te lopen uit de groep. Ik liep lekker ontspannen en zag dat ik op een mooie tijd afstevende, als ik dit tempo zou kunnen volhouden.

Bij km 16 voelde ik ineens een scherpe scheut pijn in mijn rechter achillespees aan de binnenkant. Vreemd want het was juist de linkerachillespees die steeds problemen gaf, niet rechts en zeker niet zo heftig tijdens het lopen! Ik nam gas terug en twijfelde over wel of niet doorlopen, maar ik liep met zo’n mooie eindtijd in gedachten, wilde graag finishen. Helaas bleef de pijn zeuren en kon ik hierdoor het tempo niet vasthouden, 2 vrouwen die ik even tevoren had afgeschud (de Russische Nina en Britse Joanne) haalden me weer in en ik kon niet mee: BALEN! Verbeten probeerde ik het tempo niet te ver te laten zakken, zonder al te veel te forceren. In het laatste rechte stuk richting de finish lukte het me nog net om Helmie in te halen. Achteraf bleek zij wel in mijn leeftijdscategorie te zitten en Nina en Joanne waren gelukkig een stuk jonger J


Al met al een mooie tijd gelopen: 1.29’06” en 2e van de V45+. Maar vooral de wetenschap dat ik in de 1.28 had kunnen lopen, maakt dat ik toch moeilijk tevreden kan zijn. Bovendien is het nu te hopen dat mijn achillespees snel herstelt, omdat ik toch nog 2 weken flink wilde trainen voordat ik aan het taperen sla. Deze week maar weer even de fysio bezoeken. Iedereen bedankt voor alle aanmoedigingen en Ad bedankt voor je trouwe steun en begeleiding.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten