maandag 10 maart 2014

NK halve marathon bij City Pier City

In tegenstelling tot vorig jaar was het nu onverwachts warm. Een ander verschil was dat ik heel wat minder kilometers in de benen heb. Ik loop dit jaar nl. geen marathon in het voorjaar, maar heb gekozen voor de marathon van Amsterdam in het najaar. De 10 km in Schoorl was echter goed gegaan en ook de trainingen daarna gingen lekker, dus met de vorm gaat het na een mindere periode langzaam weer de goede kant uit. Ons uitstapje naar Lissabon in de dagen voor dit NK zorgde er echter voor dat ik toch minder goed voorbereid aan de start verscheen dan ik had gewild. Met Edwin samen ingelopen, want Hans waren we kwijt geraakt in de massa. Ook voor het inlopen was het zoeken naar wat ruimte. Het voelde goed dus op naar startvak A. De start ging iets te snel waardoor ik op de 5 km ook onder de geplande 21 minuten door kwam. De eerste drankpost kwam pas bij km 7 wat ik erg laat vond gezien de warmte. Een beker water en bekertje AA-drank genomen, water vooral gebruikt om over mijn hoofd te gooien maar ook om de zoete AA weg te spoelen. Het was flink druk waardoor ik steeds wel naar iemand toe kon lopen. Vooral in de tweede helft van de wedstrijd lukte het me om een flink aantal vrouwen in te halen, die eerder bij me weg waren gelopen. Met sommigen was het zelfs meerdere malen stuivertje wisselen, wat een wedstrijd altijd extra leuk maakt en vaak tot betere tijden leidt. Bij de 15 km zat ik net boven de 1.03 en daarna kwam ook net een stuk heuvelop en wind tegen. Ik probeerde technisch goed en krachtig te blijven lopen, maar het kostte me al meer moeite. Bij km 18 stond Ad met water en energiedrank, maar ik was te gefocust en ben doorgelopen, sorry Ad. De laatste kilometers leken erg lang te duren. Ik kon nog net een loopster die ik had ingehaald maar terugkwam van me afhouden en finishte helaas net boven de 1.30. Gezien de omstandigheden toch best tevreden met deze tijd, zeker omdat het me de 3e plaats op het NK halve marathon opleverde!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten