zondag 26 mei 2013

RONDJE SPRUNDEL Door Birgit Voorn

Aangezien ik de baanwedstrijd in Utrecht had laten schieten, koos ik ervoor vandaag in Sprundel 10 km te lopen. Twijfelde nog even of ik niet beter de 5 kon doen om snelheid op te doen, maar wilde toch liever even testen hoe ik er nu voor sta op de 10 km. Na de 15 km van Standaarbuiten 9 dagen helemaal niet gelopen, enerzijds vanwege kuitblessure anderzijds vanwege Lourdesreis met mijn ouders. Afgelopen week wel paar keer 5 km gelopen met Rob, maar stelde niet veel voor. Voelde kuit niet meer, maar dacht dat ik qua vorm wel wat kwijt zou zijn. Dat bleek gelukkig wel mee te vallen. Ik was van plan de 1e km hard te starten, daarna te proberen in een ontspannen ritme te komen, zodat ik vanaf km 6 nog zou kunnen versnellen. Ik stond in het startvak bij Liset van Oosterhout, die me al gewaarschuwd had in Standaarbuiten, dat ze de volgende wedstrijd weer voor me wilde zitten… Zoals gepland ging de 1e km snel nl. in 3’50”. Daar schrok ik wat van, maar Liset gelukkig ook. We jutten elkaar blijkbaar ongemerkt op. Na 2 km ging Liset met haar haas op kop lopen. Het lukte me gelukkig om te volgen. Ik had geen idee hoe hard we liepen, zag wel aan mijn hartslag dat ik nog ruimte had om te versnellen. Het waaide flink. Ik koos er dus voor toch nog een tijdje te profiteren van Liset en haar haas voor me. Bij 7 km had ik het gevoel dat het tempo wat inzakte en dat ik er langs kon. Ik versnelde wat en probeerde weg te komen, maar Liset was ook niet van plan me zomaar te laten gaan natuurlijk, dus ze pikte weer aan bij mij. In de laatste km kwam haar haas nog langs en probeerde op die manier Liset mee te nemen, maar die kon niet meer mee. Ik klokte zelf af op 40’25” , waarmee ik 1e werd in mijn leeftijdscategorie en 2e vrouw overall. Erg tevreden met mijn tijd, want zo snel had ik in jaren niet een 10 km gelopen, zeker niet zonder haas. Na afloop geen blessures dit keer, dus nu even herstellen en weer lekker verder trainen voor de volgende wedstrijd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten