vrijdag 10 mei 2013

15 km Standaarbuiten, donderdag 9 mei ’13

15 km Standaarbuiten, donderdag 9 mei ’13 door Birgit Voorn Mijn eerste wedstrijd, ruim 3 weken na marathon Rotterdam. Afgelopen dinsdag voor het eerst op snelheid getraind na een week ontspannen lopen, fietsen en tennissen in het Zwarte Woud. Vanochtend merkte ik dat nog wel, toen ik opstond, had zelfs spierpijn. Was dan ook benieuwd hoe het zou gaan, maar ik voelde me wel sterk en goed hersteld van de marathon. Het was erg druk en er stond een stevig windje. Bovendien was het vrij warm in de zon. Samen met Hans van der Meer rustig wat ingelopen en uitgezocht waar de start was en hoe het parcours liep. Het is nl. helemaal veranderd sinds de afgelopen jaren. Ik had me voorgenomen niet te hard van start te gaan, zodat ik de laatste ronde nog kon versnellen. Toch ging het de eerste km hard en zat ik in het begin als 2e dame vlak achter Naima Bosman. Die zag ik uiteraard wel snel van me weglopen, maar het duurde bijna een hele ronde voordat ik werd ingehaald door Manon Broumels met haas. Helaas liep ik alleen, omdat het groepje mannen dat ik had uitgekozen, me te langzaam liep. Jammer genoeg kon ik Manon niet bijhouden, maar bij het ingaan van de 3e ronde kon ik er nog een versnelling opgooien en voelde me nog sterk. Ik zag het gat met Manon kleiner worden, maar hoorde de speaker ook omroepen dat Liset van Oosterhout de achtervolging op me had ingezet. Dat gaf mij extra motivatie om vooral niet te verzwakken. In de laatste km voelde ik pijn opkomen in mijn rechterkuit, waardoor ik geen echte eindsprint meer kon inzetten. Die had er anders nog wel ingezeten, voelde ik. Omdat ik mijn positie wilde behouden, heb ik geprobeerd door te lopen en de pijn te negeren. Dat leverde me een mooie overall 3e plek op bij de dames en 1e bij de 45+. Bovendien een mooie tijd 1.02’48”, 6 seconden onder mijn pr van 2007 bij de 7 heuvelenloop in Nijmegen. Samen met Hans en Ad dit gezellig gevierd met een pilsje aan de bar. Nu maar hopen dat die kuit snel herstelt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten